Hallo Colombia! - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Amber Delft - WaarBenJij.nu Hallo Colombia! - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Amber Delft - WaarBenJij.nu

Hallo Colombia!

Blijf op de hoogte en volg Amber

01 April 2015 | Colombia, Bogota

Oke. inmiddels ben ik alweer anderhalve dag in colombia. En ik heb nu officieel afscheid genomen van Nicaragua. Even een gauwe terugblik op mijn laatste weken in Nicaragua:
Ik ben naar Somoto geweest wat een bijzonder gave plek is, het is bijna alsof je in een ander land bent daar! Het is een enorme canyon waar je doorheen kan wandelen en zwemmen waar ik samen met Carolyn en een gids naartoe ben geweest. Sommige stukken moesten we lopen andere stukken moesten we zwemmen, dus ging de camera in de waterdichte tas van de gids. En ik heb onder andere van een 10 meter hoge rots afgesprongen wat doodeng was maar bizar gaaf.
Het leren surfen ging wonder boven wonder erg goed, de golven zijn bruut en ik kon alleen de plank op als er lieve kindergolfjes waren, maar het was heel erg leuk en ik snap het concept. Nu nog heel veel weken oefenen en dan heb ik het wel onder de knie. En: wie had gedacht dat je bij surfen iets aan rugby zou hebben? De truc is namelijk (naast peddelen) zo snel mogelijk opstaan, en dat moeten we bij rugby natuurlijk ook. Goede oefening dus dat surfen.
De woensdag van mijn laatste week was mijn officiele vertrekfeestje, wat erg gezellig was, mijn spaanse vriend, Gustavo riep bij elk nieuw glas 'por Amber' wat een komische situatie creeerde. De dag daarop moest ik natuurlijik ook nog voor de laatste keer naar la olla quemada, waarbij ik het uiteindelijk 0500 heb gemaakt en aangezien ik de volgende dag op tijd weg wilde om op tijd in Granada te zijn werd dat lastig, maar ik heb me goed vermaakt.
In Granada ben ik lekker met Carolyn gaan voetballen en savonds naar de ladies night in haar bar geweest waar ze me gruwelijk dronken heeft gevoerd met de gratis rum en colas. Maar ik was met twee mensen die ook in het gastgezin woonden dus alles is helemaal goed gegaan :P en het was een briljante avond met de twee australiers die nu in het gastgezin zitten.
Zaterdag waren we allemaal brak en met een kater, maar dat gaf niks want we konden lekker rustig aandoen. In de ochtend lekker boekje lezen en natuurlijk in de winkel gewerkt en in de middag de stad in lekker rondlopen en we zouden om 1600 naar een baseball wedstrijd te gaan, maar toen we bij het stadium aankwamen bleek er geen wedstrijd te zijn...! Savonds lekker op tijd naar bed, want de volgende dag zijn we bij het chocolade museum wezen ontbijten/lunchen en smiddags gingen we voetballen met Jason die in de winkel van Larry werkte, waarna ik lekker rustig thuis ben wezen douchen en nog lekker met Mercedes en de familie heb zitten kletsen, mijn laatste afscheid :(. Savonds om 2100 kwam de taxi en dit betekende dat ik echt vertrok..
De vlucht ging voorspoedig alhoewel de Amerikaanse douane en immigratie echt bizar zijn, wat een bureacratisch gedoe, en wat zijn Amerikaanse vliegvelden bizar koud. Ik vroor bijna dood door de airco. Maaaaar ik heb het overleefd en nu zit ik hoog en droog in Bogota.
Of nouja niet zo droog want het is hier koud en regenachtig.. Vandaag lekker warme leggings gekocht voor onder mijn broek, want dit is echt geen doen, zeker niet aangezien ik 38 graden in Nicaragua gewend ben..!
Mijn eerste dag was leuk, smiddags heb ik een looptour gedaan door de stad en ben ik savonds uit eten geweest met een paar anderen. Vanmorgen heb ik de grafitietour gedaan door de stad wat behoorlijk gaaf was en smiddags dus op jacht naar een warme legging/panty.
Het meest verbazingwekkende aan bogota vind ik hoe duur alles is. Waar je in Nicaragua met gemak voor 2 dollar kon eten kost het hier moeite om zoiets te vinden, en ook de hostels zijn veel duurder dan daar. Ik heb in ieder geval al wel wat gehoord over goedkopere plekken, dus het wordt gewoon een kwestie van zoeken denk ik.
Morgen komen pappa en tienke, waar ik ook wel naar uit kijk! Zal gek zijn om weer iets van thuisthuis te zien, uiteraard kom ik hjier wel regelmatig Nederlanders tegen, maar niemand is echt van thuis.. En ze nemen lekker drop meeeeee <3
Foto's volgen nog van de grafiti tour en natuurlijk van de familie en de baby

Abrazos!

  • 01 April 2015 - 12:08

    Els Crooijmans:

    Amber, nu wordt ik snel jaloers. Het lijkt me hartstikke gaaf in Colombia. Ga je ook nog naar Peru?
    Myrthe vond het geen goed idee als ik alsnog een reis ging boeken, en ik heb niet
    veel zin om te gaan backpacken. Toch wil ik graag een weekje naar Peru of Bolivia, laat even van je horen als dit je ook wel leuk lijkt.
    Knuffel van je moeder.

  • 03 April 2015 - 21:11

    Josje:

    En is m'n zussie met Rob gearriveerd? Een ontzettend leuke en fijne tijd met elkaar.Volgens Tienke heb je een fantastische trip in elkaar gezet.Ik ben benieuwd naar de ervaringen.Als het net zo leuk is als je reisverslagen tot nu toe, dat zal het best een goede tijd vol nieuwe ervaringen worden.
    groeten en liefs uit Gouda, josje ( zusje van Tienke)

  • 18 April 2015 - 10:48

    Tienke:

    We zijn dus weer veilig thuis en kijken terug op een unieke ervaring.
    Veel gezien en beleefd en het voelde alsof we met een speciaal voor ons georganiseerde reis waren. Amber had alles zo perfect geregeld!!! Het feit dat zij (in onze oren vloeiend) spaans sprak hielp ook erg, want er spreekt geen mens Engels. AMBER BEDANKT!!!! Veel liefs papa en Tienke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 11 Nov. 2014
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 16558

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 25 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: