Cartagena, Medellin, Salento en een grote steen - Reisverslag uit Salento, Colombia van Amber Delft - WaarBenJij.nu Cartagena, Medellin, Salento en een grote steen - Reisverslag uit Salento, Colombia van Amber Delft - WaarBenJij.nu

Cartagena, Medellin, Salento en een grote steen

Blijf op de hoogte en volg Amber

12 Mei 2015 | Colombia, Salento

Oke. Tayrona was dus fantastisch en daarna ging ik naar Cartagena. Een bizar toeristische maar bijzonder mooie stad. Oké, als ik de waarheid moet vertellen weet ik niet of het een mooie stad is, want ik ben alleen in het coloniale centrum en de uitgaanswijk geweest die heel erg mooi en coloniaal zijn :D. Maargoed, in combinatie met het fantastische klimaat was het heerlijk om weer in een fijne stad te zijn, na de verschrikkingen van Santa Marta.
Na een lange busreis (de bus kwam uiteraard ruim een half uur te laat en duurde ruim een half uur langer dan ze zeiden) kwam ik eindelijk aan in Cartagena. Een stad waar ik maar liefst drie keer van hostel gewisseld ben. De eerste nacht verbleef ik in el viajero, een mooie plek maar een beetje overpriced voor wat ze bieden (zeker aangezien het internet niet fantastisch is),maar wel een relaxed hostel waar ik mensen heb ontmoet om de rest van mijn dagen in Cartagena mee door te brengen. En savonds ben ik met een paar mensen van mijn hostel lekker gaan salsadansen!
De volgende dag ben ik (na mijn spullen naar the roof hostel verhuisd te hebben) met John (een jongen die ik had ontmoet in San Gil) naar de moddervulkaan geweest. Een hele interessante ervaring waar je een full body massage krijgt en vervolgens met z'n allen als vee in een hoekje word geduwd (je drijft er een beetje rond, dus er zijn mannetjes die iedereen rondduwen), en aangezien er toch zeker 50 mensen in deze 5 bij 5 vulkaan passen worden we lekker als batterijkippen op elkaar gestouwd. Maar wel heerlijk en ongetwijfeld heel goed voor je huid (ik vermoed dat in Nederland zo'n 150 euro zou worden gevraagd voor een ervaring als deze). Bovendien denk je bij een vulkaan aan een berg van minstens 100 meter. Dit was een sneu heuveltje van 20 meter, maar al met al heel bijzonder.
Bovendien kent de vulkaan een interessante legende: het verhaal gaat dat deze vulkaan ooit vuur spuwde, en dat er toen een priester elke dag kwam om de duivel te verdrijven. Dus elke dag werd er heilig water in de vulkaan gesprinkeld door deze priester. Niet alleen slaagde hij, maar hij verdronk zelfs de duivel omdat het vuur zich in modder veranderde.
Na terugkomst ben ik met john door het coloniale centrum gaan wandelen en daarna lekker naar mijn hostel gegaan. Vervolgens moest ik terug naar el viajero, want ik wilde de volgende dag met een tour die daar vandaan werd georganiseerd. Daar aangekomen ontmoette ik de mensen met wie ik de avond ervoor uit was geweest die net hadden gekookt (buena suertee!) dus ik kreeg lekker eten en daarna heb ik nog even met hun gechilld en een deel van de grote boxwedstrijd gekeken die ik vervolgens in mijn eigen hostel heb afgekeken.
De volgende dag ging ik met een peruaans meisje (na uiteraard eerst mijn spullen verhuisd te hebben naar het volgende hostel, macondo) naar het museum van de Spaanse inquisitie. Martelwerktuigen; COOL! En smiddags zijn we met de chiva tour naar het oude fort, de beroemde schoenen en el convento de la popa (popa is de voorsteven van een schip en de heuvel had die vorm) gegaan. Daarna hebben we samen lekker salade gemaakt (pastasalade met blauwe kaas, mango en honing geglaceerde bacon.. jammiee) en ben ik daar bier blijven drinken om vervolgens lekker in mijn eigen hostel te gaan slapen.
Mijn laatste dag in Cartagena ben ik naar playa Blanca gegaan, een prachtig strand waar ik eerst in de beschermde koraalriffen heb gesnorkeld en vervolgens lekker met twee italianen op het strand heb gechilld (en een van de twee nam me mee achterop de jetski :D) en savonds lekker in de nachtbus naar Medellin waar Andres (die ik in Ometepe ontmoet heb) met op stond te wachten om 0830 op het station.
Medellin, wat een fantastische stad (misschien verhuis ik naar een huis midden in el poblado van 250 m2 voor slechts 160.000 euro met Jacuzzi..!)... De eerste dag heeft Andres me rondgeleid, zo heeft hij me onder andere het botero park (dikke dingen kunst), de batinsche tuinen, de roltrappen midden in de sloppenwijk en de metrokabel gedurende de nacht laten zien. Toen was ik al verliefd op Medellin. Savonds zijn we bier gaan drinken en naar een bizar gave salsabar gegaan samen met een israelisch meisje. De volgende dag na een beetje uitgeslapen te hebben ben ik met andres de stad in geweest en hebben we lekker rondgelopen en zijn we naar het park van de lichten geweest en naar een muurschildering die de historie van Medellin vertelde.
Hier nog een overzicht van wat ik de afgelopen dagen gedaan heb en waar jullie dus nog recht op hebben. Moet er nu helaas vandoor...!
Vandaag: valle de cocora
Gister: reizen
Zaterdag: Guatapé en la piedra de peñol (de grote steen!)
Vrijdag: markt en parque de explora en stappen in Malaga (bar) met 50+ers
Donderdag: pablo escobartur en parque Arvi en el pueblito paisa

  • 16 Mei 2015 - 16:25

    Pap:

    altijd weer leuk om wat te horen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 11 Nov. 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 16559

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 25 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: